1990 е годината, в която излиза дет метъл образецът – Cause Of Death на Obituary. Това е вторият албум на американската банда, която претърпява известни промени след издаването на дебюта Slowly We Rot през 1989. Задължително е да споменем James Murphy, който идва на мястото на Allen West, а Daniel Tucker предава баса на Frank Watkins . Йерархията, обаче остава непроменена, всички песни в албума са написани от ядрото, а именно братята Tardy (John и Donald) и Trevor Peres.
Спокойно можем да наречем тавата "повратна точка в кариерата им", тъй като момчетата от Флорида надграждат наученото и създават по-разнолик и много по-зрял албум, ако трябва да сравняваме Cause of Death и Slowly We Rot, разбира се.
В изключително разнообразния, макар и не особено техничен Cause of Death, всяка една песен има своите както бързи, така и по-бавни, атмосферични моменти. Песни като Infected, Body Bag, Chopped in Half се превръщат в задължителни за живи изпълнения и това не е случайно. Любопитен е кавърът на Celtic Frost – Circle Of The Tyrants, която сама по себе си е мрачна, но в изпълнение на иначе "слънчевите представители на Флорида", се превръща дори в още по-тежък и демоничен вариант на оригинала.
Трудно е да изкараш на преден план конкретна песен от тавата – песен, която да откроиш, заради качеството на музиката, текста и изпълнението като цяло, но безспорно тук има такъв пример – една от най-силните песни на Obituary – Dying. В нея се преплитат бавни и бързи моменти и така докато не се влее във Find The Arise - най-свирепият трак в албума.
Интересен факт е, че обложката първоначално е била предназначена за Beneath The Remains на Sepultura, но след решение на лейбъла Roadrunner Records, тя остава за Obituary. Рисунката е на Michael Wheelan, който прави нейно "продължение", използвано от Demolition Hammer за обложката на Epidemic of Violence.
Не случайно Cause Of Death е смятан от повечето критици и фенове за еталон в дет метъла. С него бандата, допринася за оформянето на типичния за Флорида, дет метъл – най-силната сцена, заедно със стокхолмската. Всяка една песен може да бъде смятана за шедьовър, сама по себе си.
10/10
Евгени Славчев
Няма коментари:
Публикуване на коментар